Du nouveau de la part du conservateur du musee aeronautique de la 2nde guerre mondiale (PWAM) de Pueblo, USA, Ray Sisson:
Mr. Tillier: Sorry to be so long in responding. As I mentioned earlier, The rail vehicles at the Pueblo Weisbrod Aircraft Museum have been under consideration for some time for a possible move from this site to a newly created Railroad museum being located at the site of the old Pueblo Railroad Depot, down town about 5 miles from here. Approval of that move by the Federal Railroad Administration has now been verbally granted, but the date of transfer is still not known.
I have no doubt that our folks at the aircraft museum would cooperate fully with your desire to photograph that vehicle and am confident that should it have been moved at that time to the Rail Museum that they too would cooperate fully. I am awaiting information on the person whom you could contact for a reliable assurance of that fact. After all the years it has sat here, it is most unfortunate that its location over the next month or two should come into question just when you are able to come to Pueblo.
I will hopefully have contact info within the next few hours and will send it ASAP.
Ray
Traduction rapide:
M. Tillier, desole d'avoir mi si longtemps a repondre. Comme explique auparavant, les vehicules ferroviaires du musee PWAM etaient susceptibles d'etre demenages au musee recemment ouvert "Pueblo Railraod Depot", en ville, a 5 miles d'ici. Une autorisation verbale a ete enfin emise de l'administration ferroviaire federale, mais la date de transfert n'est pas encore connue.
Je ne doute pas que mes collegues du PWAM coopereront avec votre desir de prendre ce vehicule en photo, et je suis meme certain que ca ne posera aucun probleme a nos confreres de l'autre musee si le demenagement sera deja fait. J'attends confirmation d'une personne sure a ce sujet. Apres toutes ces annees a etre reste chez nous, il y a peu de chances que le prototype bouge d'ici un mois ou deux, ou du moins avant que vous ne veniez a Pueblo.
J;espere avoir une reponse de mon contact dans les heures a suivres, et vous enverrai les infos le plus vite possible.
Ray